Aangepaste dienstverlening in verband met coronavirus
De uitbraak van het coronavirus heeft grote invloed gehad op het vervoer van onze leden, het vervoer heeft 14 weken stilgelegen.
De sociale omgangsvormen zijn sinds de uitbraak van de coronacrisis danig gewijzigd. Er treedt nu echter een versoepeling op waardoor het weer mogelijk is om vanaf 15 juni 2020 voorzichtig te starten met het vervoeren van leden.
Wij rijden tijdelijk, maandag t/m vrijdag, alleen overdag tussen 09.00 en 16.30 uur (pauze is van 12.00 tot 13.00 uur)
Leden van De Witte Raaf kunnen boeken, vanaf 8 juni, op doordeweekse dagen, maandag t/m vrijdag: tel. 040 – 2511 611, tussen 09:00 uur en 13:00 uur.
De Witte Raaf neemt nu aanvullende preventiemaatregelen om haar leden en chauffeurs zo goed mogelijk te beschermen en veilig te vervoeren.
Preventieve maatregelen:
De algemene preventieve hygiëne voorschriften moeten worden nagevolgd.
Bij klachten van verkoudheid, hoesten of koorts mag u niet reizen met de Witte Raaf, gebruik uw gezond verstand en blijf dan thuis.
De Witte Raaf vervoert alleen individuele reizigers, uitgezonderd maximaal 2 huisgenoten die samen reizen.
De ritten zullen worden uitgevoerd met de rolstoelbussen om de noodzakelijke ruimte tussen klant en chauffeur te kunnen waarborgen.
De reizigers nemen achterin de bus plaats. Een eventuele tweede passagier neemt plaats in het midden.
De chauffeur zal altijd de deur open en dicht doen voor de reiziger. De reiziger stapt op eigen gelegenheid in en uit, de chauffeur kan daarbij geen hulp bieden. Eerst handen desinfecteren bij het instappen. De reiziger moet zelf de gordel omdoen. Als de klant dit zelf niet kan, moet hij zich bij het in- en uitstappen laten helpen door iemand uit zijn eigen leefomgeving. Deze mag dan ook gratis meereizen om hulp te verlenen.
Leden kunnen met pin of contactloos betalen. Contant geld (liever niet) alleen gepast, geen wisselgeld aanwezig.
In deze coronatijd beschikken wij over een beperkt aantal vrijwillige chauffeurs en daardoor starten we met maar 2 bussen. Hierdoor kan het voorkomen dat wij helaas ook een rit niet kunnen uitvoeren omdat we over niet meer plaatsen beschikken.
Na elke rit zal de chauffeur de door de klant aangeraakte plekken schoonmaken en ontsmetten.
Iedereen is verplicht een mondkapje dragen.